Projekt: Poly Products
Rok wykonania: 2018
Lokalizacja: Holandia, Amsterdam



Łączniki na fasadzie, między piętrami, wykonane zostały z Acrylic One w połączeniu z piaskiem. Powstały na zasadzie laminatu smarowanego oraz natryskiwanego w formie. Pomiędzy kolejnymi warstwami wlaminowane zostało kilka warstw tkaniny szklanej (Triaxal Glass) by wzmocnić elementy w ramach zaledwie 4-5mm grubości.


Dlaczego waga panelu była istotna?

Jedną z zalet tego rozwiązania był czas montażu, który w tym przypadku był bardzo istotny gdyż zablokowanie torowiska na dłużej niż kilka godzin wiązało się z ogromnymi kosztami zatrzymania rozkładu jazdy. Dzięki temu, że panele były odlewane w zakładzie produkcyjnym i jedynie montowane na miejscu, zaoszczędzono dużo czasu i udało się wpasować z montażem między rozkład jazdy kolei.

Zalety rozwiązania z A1:

niska waga paneli
łatwa i szybka instalacja
oszczędność czasu = oszczędność pieniędzy
wygląd naturalnego betonu

2śruby

do regulacji panelu


W stelażu dodano system do regulacji wysokości panelu. Dzięki dwóm śrubom na krawędziach stelażu, możliwe jest wyregulowanie wysokości panelu na miejscu celem idealnego spasowania poszczególnych modułów wiaduktu.
150kg

waga pojedynczego modułu


To aż dziesięciokrotnie mniej niż w przypadku identycznych elementów wykonanych z betonu. Waga paneli pozwoliła na łatwy montaż bez konieczności wstrzymywania rozkładu jazdy (co wiązało by się z ogromnymi kosztami). Mimo różnicy w cenie pomiędzy Acrylic One a betonem, w ostatecznym rozrachunku rozwiązanie z A1 było znacz`nie tańsze.